Bergaduh yang bijaksana..

Sunday, July 3, 2011

AmBiga HaSuT Ke JaLanRaya...RakYat SanGguP MaTi PeRtaHan PiLihaNraYa..

kitorang tak pedulik...atas nama agama, bangsa dan negara...kitorang akan pertahankan sampai mati...


Mak kitorang takkan nangis..klw kitorang mati kerana pertahankan negara...tapi mak kitorang akan malu klw kitorang kena duduk dlm lokap krana buat kerja sia2..


(Berita Harian) - Lebih empat juta ahli Persekutuan Silat Kebangsaan Malaysia (PESAKA) sedia menjadi 'perisai negara' pada perhimpunan haram anjuran BERSIH, Sabtu ini bagi berdepan tindakan agresif yang mungkin dicetuskan ahli gabungan itu.

Ketua Menteri Melaka yang juga Presiden PESAKA, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, berkata sebagai sebuah gerakan yang berpaksi dan mendaulatkan perlembagaan negara, PESAKA akan sentiasa memastikan Malaysia aman dan makmur. 

“Kami tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak yang cuba atau berniat menghina dan menafikan lima prinsip Rukun Negara yang terkandung dalam perlembagaan iaitu kepercayaan kepada Tuhan, Kesetiaan kepada Raja dan Negara, Keluhuran Perlembagaan, Kedaulatan Undang-Undang serta Kesopanan dan Kesusilaan.

“Pada masa sama, kami makin tidak berpuas hati serta tercabar dengan kebiadapan Pengerusi BERSIH, Datuk S Ambiga yang sejak dulu berterusan menghina Melayu dan Islam sehingga berani merancang perhimpunan haram.

“Justeru, PESAKA memberi amaran keras kepada Ambiga supaya menghentikan rancangan menganjurkan perhimpunan haram, Sabtu ini atau berdepan kemungkinan berlakunya kekacauan melampau seperti 13 Mei 1969,” katanya selepas menghadiri perjumpaan dan mesyuarat bersama guru-guru silat Malaysia di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru di sini, semalam.

Turut hadir, Ahli Dewan Perguruan PESAKA yang juga Pengasas Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM), Tan Sri Omardin Mauju dan 211 guru silat lincah seluruh negara.

Omardin pula berkata, jika Ambiga berdegil ingin meneruskan perhimpunan haram itu, PESAKA berjanji akan bertindak dan melakukan apa saja untuk memastikan kestabilan negara terpelihara.

“Ambiga perlu bertanggungjawab 100 peratus atas segala implikasi atau kejadian buruk yang bakal berlaku kepada rakyat dan negara akibat perhimpunan haram itu,” katanya.

Sementara itu, Persatuan Persatuan Peniaga dan Penjaja Lorong Tuanku Abdul Rahman (TAR) menyerahkan memorandum kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar bagi membantah perhimpunan haram di Ibu Pejabat Polis (IPD) Dang Wangi di sini, semalam.

Persatuan yang menaungi lebih 2,000 peniaga di sekitar Jalan TAR sebulat suara menolak perhimpunan itu diteruskan kerana boleh menjejaskan sumber pendapatan mereka.

Pengerusinya, Che Kamarudin Ibrahim berkata, demonstrasi jalanan bukan saja melumpuhkan kerancakan ekonomi malah merugikan golongan penjaja, peniaga dan negara.

Sebelum penyerahan memorandum itu, kira-kira 1,000 tandatangan peniaga dan orang awam berjaya dihimpunkan bagi menyatakan bantahan perhimpunan haram di kawasan terbabit.

Satu laporan polis turut dibuat di IPD sama bagi mendapatkan jaminan keselamatan daripada pihak polis jika perhimpunan itu diteruskan, Sabtu ini.




Wednesday, May 11, 2011

KemBalakEnterprise: Haiya Amoi Lu Punya Cibai Manyak Syok Selupa 'Pand...

Kitorangpun naik heran la..
ada gak Makhluk Dua Wajah
dlm dunia ni..

you all baca la sendiri kat bawah ni...

KemBalakEnterprise: Haiya Amoi Lu Punya Cibai Manyak Syok Selupa 'Pand...:

"Orang yang sama dengan watak yang berbeza..! Terpegun dak khusyuk sekalian jemaah mendapat tunjuk ajar serta nasihat Pak Imam yang memberi..."

Monday, April 4, 2011

Ikut Rasa...Binasa

Mak Kitorang selalu nasihat...jangan ikot rasa...nanti binasa


korang tengok la sendiri aksi dua org ni.
yg kitorang tak syok..pompuan tu nampak lebih sangat..
yg jantan tu pulak...dah naik hangin...mujor la tak lebih2..
kalu tak..

Mak kitorang selalu suruh kitorang ni buat baik..
ngan semua org...tak kira bangsa ke..agama ke..
Mak kata semua manusia tu..Allah yg jadikan..

yg kitorang tk tahan tu...mak kata...semut pun kita jangan buat naya kat dia..

Friday, April 1, 2011

Belasah..jangan tak belasahhh..

buat malu kitorang lelaki jer...

Kalu kitorng ada kat situ...untie tu takkan jadi cam tu..
free jer dia kena tumbuk..
kitorang mesti belasah...gentleman yg tak gentleman tu..
tak caya...cuba ulang lagi..

Saturday, March 5, 2011

cara pelampau kasta rendah pariah
membalas budi bangsa Melayu 
menerima mereka sebagai warganegara...
(bukan semua kaum India berfikiran begini)

Kitorang amat2 stuju dgn pndgan Mommy Rokiah...
Tdak ada sbb negara kita beri taraf warganegara tambahan.
Cukuplah dengan yg ada sekarang.


Btol kata Mommy...Malaysia bukan negara yg brkasta-kasta..
tpi kaum ni tak sedar diri.. 


kami anak2 muda tdak setuju...kerajaan jgn brlembot hati..
mreka ni cuma nak tambah masalah...nak tunjuk besar kepala...
kita kaum pribumi..mnolak dgn keras rncangn krajaan nak trima diorang ni...


takkan kami nak buat demonstrasi pulak...
baru krajaan nak faham...kami tk suka?


Bacalah posting Mommy yang hebat ni:


Petikan dari: Mummy Rokiah


Saturday, March 5, 2011

KDN harus batalkan kemasukan 45,000 perkerja asing dari India

Berhubung dengan proses kelulusan kemasukan 45,000 pekerja asing dari India yang konon ingin diisi dalam beberapa sector kritikal KDN seharusnya membatalkan terus permohonan mereka. Di dalam kertas katanya 45,000 tetapi dbelakang kertas kita tidak tahu entah berapa ribu lagi.

Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr. S Subramaniam menyatakan proses ini melalui saluran yang telah ditetapkan tetapi beliau harus lebih mengenali kaum ini yang tidak pernah mengenang budi kepada tuan yang telah memberi mereka makan dalam Negara yang makmur dan tidak berkasta ini.

Cukuplah dengan perangai kurang ajar Hindraf yang biadap dan membuat kacau bilau dalam negara ini. Kesejahteraan, kemakmuran dan kedamaian yang kita kecapi salama ini bukannya harga yang murah untuk dihina oleh golongan yang berkasta rendah.
...UMNO devil inilah yang membebaskan kamu
dari ikatan kasta hina pariah...kamu dilayan dengan baik
sebagai bangsa yang bermaruah di bumi Melayu ini.

Jangan buktikan bahawa kamu adalah 
bangsa yang tak mengenang budi
Malaysia tidak ada kasta Pariah

Saturday, February 12, 2011

Cari...Cari...Cariii!!!

Sdr Mohd Farid b Abdullah,  AJK Wira Perkasa Pusat , 
Hilang Sejak Pagi Tadi, Keluar Rumah Jam 7pagi, 
Menaiki WRN 3178 Proton Persona, Warna Ungu, 
Isteri Dan Keluarga Beliau Risau Kerana Tidak Dapat Dihubungi, 
Alamat Terakhir Friendfinder Beliau Di  MOTOR JLN TAR (WMAS REPL, No.337 -339 
Jalan Tuanku Abdul Rahman KL @ 19:50 
Sejak Pagi Hingga Kini Lokasi Disitu. 
Beliau Ada Memegang Document Penting Yg Baru Dibongkarkan. 

Baca seterusnya:


armandpju



Rupa-Rupanya Nurul Izzah Pun kaki Korek Gak, Kasi Orang Stim jer.....

...gambar kenangan..

tu dia...baru kitorang tau...
nurul izzah ni ruper nyer kaki korek gak..
ish...ish...tul la..abg ujang..
nurul ni kerja dia takdak lain...
jln2 ke hulu ke hilir...
jumpa org...senyum mcm kambing jantan nak mngawan..
peh tu tanya..korek masalah...suruh tukang tulis...masuk dlm fail...
gi lak tmpat lain...korek lagi...korek...korekkk..
peh tu...kitorang tengok takdak apa tindakan pun..
dia masuk dlm twitter...dlm facebook...peh tu diam senyap sunyi..
betul ujang cakap...
klw cam ni...keling jual botol lagi pandai slesai msalah..
kitorang yg muda2 ni..tak nak la wakil rakyat cam ni..
pndai korek...kasi stim...peh tu blah...
Korang baca Posting abg Ujang Ranggi di bwh ni;

Ujang Ranggi: NURUL IZZAH PANDAI KOREK, KASI ORANG STIM...: "SENANG JADI YB NI MACAM CARA ANAK NUAR BERAHIM NI YA... KATA MANTOYA, KALAU GITU, DIA PUN RETI JADI WAKIL RAKYAT. RONDA-RONDA JAJAHAN LEMB..."

Sunday, February 6, 2011

GEGAR 1,000 BLOG OLEH BEN ASHAARI dan linkkan ke entri ini !



 SAYA SOKONG DUNIA BLOG 
dan SAYA SUKA KERANA SAYA MINAT MENULIS 
DAN MEMBACA BLOG ! ANDA BAGAIMANA ?

Tiap-tiap yg baek...kitorang mesti sokong!!

kAh..Kah..kaH!!.....Kitorang tak lArat naK teRgeLak...ToBaT LaHomm..


kah..kah..kah...hua..hua..kah..hua..kahh..kahh..
kitorang...err...kah..kah..kah...tak larat..kah..kah...nak tergelakk..
kalau mak kitorang..ha ha ha...tengok video ni pun..kah..kah..kah..
tobat lahom...gerenti gelak kah..kah..kah...jugak...

Naah!...tengok la sendiri..
video



Budaya Monyet: datang...mintak...ambik...belahhh...


Cuti raya china kitorang gi rambu kat zoo ulu kelang.
Bukan ada apa..lama tak gi sana..Usop Jelebo la punya idea.
Dia kata nak jumpa member lama..aleh2 masuk dalam zoo la pulak kitorang.
Tak kisah la...kitorang simple jer...ubah2 plan ni biasakk la..


Tapi nak cerita sikit..dlm zoo tu kitorang paling syok ngan monyet..
Nak kata jinak..macam jinak...tapi takut gak di kokaknya.
Nak kata tak jinak...depa datang kat kitorang...siap hulur tangan lagi..


Bila bagi pisang dia ambik...bawak lari..datang pulak yg lain..
Kitorang bagi...dia ambik...bawak lari...
Last last habis satu dua sikat pisang emas...


Sekor pun tak bagi terima kasih...


Aku ngan kengkawan dapatlah sikit pelajaran hari itu. 


Janganlah jadi Monyet2 tu... datang...mintak..ambik...belahhh...

Ujang Ranggi: DEWAN PEMUDA PAS...APASAL KO BANYAK CENGKADAK SANG...: "DAH, YANG NAK TOLONG BEBUDAK MESIR TU ORANG UMNO...APA SALAHNYA DIA TANYA SOALAN CEPUMAS...TEMAN TAPI MESRA... 'ENCIK DARI UMNO CAWANGAN MAN..."

Friday, February 4, 2011

Lori BABI Terbalik La Pulakk

Kitorang syok amat tengok entry blog nih..

AKU PEDULI APA a.k.a APA: LORI BABI TERBALIK DEPAN BANGUNAN TABUNG HAJI ??: "Beberapa lori yang mengangkut babi @ khinzir terbalik betul betul didepan bangunan Tabung Haji Jalan Tun Razak tegahari tadi selepas sol..."

Tuesday, January 25, 2011

Wow...kitorang pun dah pening...semua orang marah DAP, Nik Aziz dan Anwar Ibrahim la..


Biasalah kitorang selalu teamup gi biking merata2. Kitorang mana bleh duduk diam macam patung besor kat Kelantan tu.

Yang bagus tu abg Polis selalu bantu kitorang. Diorang mesra. Best gak dengar nasihat dan tunjukajar.

Maklumlah atas jlnraya bukan boleh tentu. Silap aribulan boleh almarhum.

Patutla ada orang kata, kalau mamat naik motor jer nak gi merempit...mak diorang lambai tangan sambil ucapkan ...innalillahi wainnailaii rojiun...heee seramlah..

Tapi kitorang tak gitu. Sayang pd mak melebihi segalanya selepas sayang Tuhan.

Bila kitorang ada masa free...apalagi masuk cc la berjam2. Itupun kitorang buat bila dah takde kerja yg mak suruh buat. Mak kita dahulukan...lepak kat cc diutamakan jugak...hehe..ampun DS Najib yg dikasihi.

Hari ini aku nak turunkan komen2 dalam Blog EMPAYAR PEMUDA. Sebabnya kitorang tengok dah ramai sangat  org yg benci kat Pas PKR dan DAP. 

Semua tulis komen yg teruk pd Anwar Ibrahim (ada yg kata dia ni bekas banduan) dan ustaz Nik Aziz kelantan tu. 

 comments:



Pena Agenoz BERBISIK... said...
Salam Ukhwah Maaf PAB berkata2 korang berdua kt atas tue yg tak berotak..tak tau mana satu kaca mana satu permata... kalau dah tak syok duduk kt M'sia. Berambuslah..apa lagi..byk ckp PAB mengamuk nie!!!
Anonymous said...
Sokong PAB..kalau tak suka Malaysia..berambussssss..bongok
Anonymous said...
Anon 9:12pm....terfitnah kepala hotak hang !!ape hotak hang letak kt lutut ke? sampai x leh pikir mane yg benar mane yg fitnah...klu fitnah dh lama Anuar saman org2 yg ckp tu...tp smpai skrg x de saman pn? klu x nk saman pi la buat sumpah mubahalah...nape takut !!
Anonymous said...
dua ekor kat atas tu memang bongok, bangang, bahlol, sial kalau nak kutuk si aljuburi saja tau ok
Anonymous said...
Anwar gila nak jadi PM. bukan perdana menteri. tapi peliwat malaysia.
Anonymous said...
bontotleaks........dah saman org dekat 1 billion, duit nak habis, income dari yahudi dah slow.......nanti tak cukop nak bayar karpal........takut dibontot pulak dek karpal... -anti jubur-
Anonymous said...
Betul. Saya pi tengok. Tak ramai mungkin setakat 2 ratus orang. Orang Tenang dah tak peduli Anwr dah. Dah bosan dgn kelentong dia.
Anonymous said...
hahahaa..PAB,,lu terlekat bijik durian keerr...mengamok x pepasal..sekadar cakap2 mcm tu pun nk ngamok..lu terjun longkang laa...Bodoh TaHap Cipan la Luuuu...Haiya..hahahahah
blogenstarz said...
Anon2 semua. Nagib ke,Anuaq ke,Khalid ke,Nik Aziz ke... semuanya melayu beragama islam. Cina dan Kafir terbahak2 gelakkan kita semua ! Orang Indon senyum je.... Oghang putih... guling2 ketawa ! Oghang negro... gelak nampak gigi je ! Oghang siam.... mai pen rai ! Oghang Nepal... gudu2 malay. Oghang melayu dapat apa ekkkk.
Anonymous said...
hahahahha...terfitnah????? macam barua
Anonymous said...
Orang yg dtg ceramah depa ni pun malu nk dengor dari saf depan... rmai yg dduk blkg2 je... sbb suka main blkg jgak kot mcm ketua depa... hehe
Anonymous said...
Jangan dilayan je orang jenis macam Anoy 10:05PM. Apabila dah gelap hati, cahaya pun tak nampak. Daripada mengabiskan masa nak convince org mcm tue, better cari info untuk tatapan mereka yang memerlukan.
Lintau Perak said...
setuju dengan blogenstarz, bangsa Melayu yg beragama Islam sedang diperhatikan! Ada tanahair nak serah pd China Dap Ada Institusi Raja biar China DAP dan Benggali DAP hina. Ada agama Islam redho dipermainkan. Ada sedikit kuasa politik nak dilepaskan. Marilah kita bersatu, terutama anak-anak muda kita utk pertahankan Perlembagaan Persekutuan yang sedang hebat digoncang untuk digantikan dengan Perlembagaan Malaysian Malaysia ala China DAP. Sikap kita hari ini menentukan keadaan kita di masa depan. Sejarah tidak pernah menipu.
Empayar Pemuda said...
Setuju dengan apa yang ditulis oleh anon 10:28PM. Orang jenis mcm tu memag tak kan berubah. Semuanya dikatakan tak elok sekiranya BN buat. Bawa-bawalah sedar. Pijak dibumi yang nyata.Maaf kalau terkasar
Terunapondoktimur said...
kauorg ni tak paham Islam.. mana bleh samakan Islam najib rosmah altantuya, dgan Islam Tuan Guru. Tuan Guru lbih baraqoh dan makbul doa beliau. najib rosmah altantuja hanya tahap kayu api dineraka jhanam sebab ambil duit petronas tapi zalim pd orang miskin.
karl said...
mohon link ke http://wicararumi.blospot.com
Anonymous said...
hahahhaha....kelakar pabila membaca terunapondok timur komen. Tuan Guru hanya akan dihormati pabila beliau tidak mencampurkan politik dan agama. Bukannya menggunakan agama untuk kepentingan politik.
Bekah PAH said...
Otak Terunapondoktimur macam batang kayu...atas dunia dah jadi bahan bakar, akhir nanti tak payak nak cerita. Bodoh macam orang PAS.... PAS - Parti Amat Sial
Anonymous said...
Aku nak tgk lagi kalau Anwar datang ceramah kat Felda Tenang Chemplak atau Chemplak Barat. Mesti puloh ribu org akan datang he he...Ayuh anak2 budak Felda, kita kasi booo itu Brader Nuar.
Terunapondoktimur said...
Doa Tuan Gurulah yg gerak malaikat bagi Pas menang besar dan jadi Menteri Besar Islam di Perak. doa yg makbul dtg dari hati yg bersih. hidup Tuan Guru yg bersih dan zuhud tidak pentingkan satu apa pun hal keduniaan. bila Beliau mengajar agama, terasa cahaya bersinar menerang alam kawasan dia mengajar. cahaya ini tidak ada pada umno, pada najib sebab makan duit petronas, kwsp. hilang seri muka rosmah najib sebab menzalim pd anak yatim. kamu semua jadi pengikut syaiton yg brtopeng pd wajah manusia.
Hahn said...
Selesaikan masalah liwat tu. Kalau masalah peribadi pun tak selesai, bersimpang siur dan berselirat. Jangalah fikir untuk menjadi pemimpin sebilangan orang. Dah tak wajib dah bagi Anuwar. Orang tak datang kerana Anuwar patut selesaikan masalah peribadinya supaya dia berkeperibadian. Setakat saudagar air liur kat Chow Kit tu melambak. RAmai yang lebih baik dari Anuwar pun.
Anonymous said...
Alahaiiiii.... nak menitik air kencing aku dgr Anuar terfitnahh... Terfitnah KRPALA BAPAK KAU!!!!!!
Terunapondoktimur said...
tuduhan liwat tu mmg fitnah..sapa wat fitnah mcm makan daging mak dia sendiri. pasal liwat apasal kauorang nak sibuk? itu hak peribadi dia. bukan dia susahkan kauorang. kauorang yg ganggu hak peribadi org lain tak salah ke? lepas tu buat fitnah. Tuan Guru dah jlaskan yg DS Anwar tu dfitnah. patut rkyat membela Bliau. pmimpin yg trsohor tdak wjar di hina. siapa yg buat begitu neraka lah tmpatnya. sesungguhnya tempat org yg beriman itu adalah syurga jannatul naim...tempat kauorang..Tuan Guru kata di neraka paling teruk sekali..
Anonymous said...
Lupa la pula. Semua ahli PAS kan semuanya masuk syooorga.Yang lain tu semuanya kafir dan masuk neraka.
Penditakainsingkat said...
Salam Sdra Terunapondoktimur yg dikasihi, Saya haargai hak sdra menulis, mengeluarkan pandangan dan menyatakan perasaan. Tetap sdra ingatlah hakikat kita beragama. Ajaran agama memelihara kita dan menjamin kita terpelihara. Tidak ada status "maqam" bagi manusia yang bersifat baharu. Elakkanlah pemikiran dan perasaan kita terpesong dari panduan agama. Beristaqfarlah bila kita terasa sudah terpesong. Seperti yg sdra katakan bahawa syaitan itu sentiasa menggoda ke arah amalan mungkar. Kemungkaran bukan terhadah pada tingkahlaku maksiat sahaja, tetapi termasuklah pemesongan pemikiran dan ketaksuban perasaan. Allah turunkan agamakerana makhluknya lemah. janganlah sdra tingkatkan lagi kelemahan itu dan mengurungnya dalam diri. Kekuatan orang beragama bukan terletak pada lidahnya tetapi pada amalan kebaikan yang mensejahterakan makhluk Allah. Maaf, salam.
M.A.F.81 said...
alahai...agak2 la ngan statement 'Anwar Terfitnah' tu... Kepala kuda punya ayat.. nk backup pun biarlah cerdik skit... bengap gile... Terunapondoktimur...bapak taksub ko ngan Nik Aziz... Mmg x dinafikan, N.Aziz mmg dulu ramai org respect. Even org2 UMNO pun respect dia dulu..tp skrg?? Org PAS sndri pun ramai dh pertikaikan N.Aziz ni..Org2 yg alim dlm agama pun ramai dh yg kritik dia..kenapa?? Ha... sbb tu jgn mudah mempergunakan agama utk berpolitik..jgn smua benda dipolitikkan.. Islam tu tertinggi darjatnya.. Allah tunjukkan satu persatu aib bg org2 yg suka mempolitikkan agama n mempergunakan agama utk kepentingan politik.. Bkn senang bai nk membawa nama Islam dlm mana2 parti.. Klau ada silap skit je dlm parti yg menggunakan nama Islam, maka tercalarlah imej Islam tu dgn sendirinya.. Doa pecah perut pd org yg berlainan ideologi politik, even seagama n sebangsa?? Bergabung dgn parti bukan Islam dihukum kafir sedangkan sekrg dia sendri bergabung dgn parti bukan Islam, malah DAP tu jelas kafir harbi. Mcm mana tu?? Kalimah Allah boleh dikongsi dgn bukan Islam?? aku bg 3 contoh je utk ko fikrkan.. w/pun mcm2 lg fakta jelas yg menampakkan keburukan Parti Islam Se-Malaysia ko tu. tp aku nk ko fikr 3 benda ni je buat masa ni... Fikr dgn mnggunakan kebijaksanaan akal dan pemahaman agama yg betul.. jgn ikut kata hati yg membabi-buta.. Moga2 ko perjelaskan sejelas-jelasnya..
Anonymous said...
bodoh,,, najib kena tangkap basah kat PD, bunuh antantunya, bini rosmah,,, anwar peliwat,., kahkahkah,.,., orang melayu emangnya bodoh, dasar malingsia. udah terbiasa dengan yahudi,,kahkahkah. tuan ini blog goblok.
Anonymous said...
Anon 12:33AM awak tu bukan orang melayu ke?
Anonymous said...
anwar terfitnah?dahsyat dengarnya..berapa banyak dia fitnah negara dalam youtube pada pemimpin luar???btw,,kalau terbaca surtkhabar perdana singapura,anwar terletak dlam top 15 manusia paling bahaya dalam sesbuah negara demokrasi..sanggup hina negara sendri..come on la.
sarip dol said...
Pada yg naif melampau tu mungkin tak tahu hujung pangkal cerita pasal anuwar 'terfitnah' bolehlah baca blog ummi hafilda di srikandi7.blogspot.com.Lepas tu bolehlah buat penilaian sama ada anuwar betul2 terfitnah atau terliwat.
Anonymous said...
salam semua... buat sdra terunapondoktimur, tak payahlah hang nak bg ceramah kat sini, betul ALLAH yang tolong kita semua, hang pi tanya kawan hang tu TUAN HAJI SUBKI (kolumnis dalam HARAKAHKAHAKAH BOHONG, dulu dia tulis min aina ila aina sekarang lain pula) hang pi cari harakahkahkah edisi selepas PRU11, di mana HAJI SUBKI TELAH TEWAS DI TANGAN TUN MAHATHIR DI PARLIMEN KUBANG PASU, masa tu PASPISPUS menang di TERENGGANU. hang baca coretan kolumnis tadi, apa yang dia tulis...... KEMENANGAN PAS DI TERENGGANU ADALAH BANTUAN DARIPADA ALLAH, TAPI KEKALAHAN BELIAU DI TANGAN TUN MAHATHIR DISEBABKAN TIADA NASIB JE... APA YANG MENANG DAN KALAH BUKAN ALLAH SWT BUAT.......... TOLONG HANG JELASKAN MOLEK-MOLEK.... PI TANYA TOK GURU NAK MANPUIH TU... SURUH DIA AJAR HANGPA SEMUA SEMULA...
Anonymous said...
teunapondoktimor-LASTE.kat kampong aku seme org xsuka dan benci sgt kat woli selipor hang tu sampaikan BATU,KAYU,TIANG LAMPU,MONYET,KEPALA KETAPI,BAS BURUK DAN ORNG MATI PON TAK SUKA KAT DIER.
anak kecil main api said...
Anak kecil main api Terbakar hatinya yang sepi Air mata darah bercampur keringat Bumi dipijak milik orang Nenek moyang kaya-raya Tergadai seluruh harta benda Akibat sengketa sesamalah kita Cinta lenyap di arus zaman Indahnya bumi kita ini Warisan berkurun lamanya Hasil mengalir ke tangan yang lain Peribumi merintih sendiri Masa depan sungguh kelam Kan lenyap peristiwa semalam Tertutuplah hati terkunci mati Maruah peribadi dah hilang Kini kita cuma tinggal kuasa Yang akan menentukan bangsa Bersatulah hati bersama berbakti Pulih kembali harga diri Kita sudah tiada masa Majulah dengan maha perkasa Janganlah terlalai teruskan usaha Melayu kan gagah di nusantara Melayu kan gagah di nusantara Melayu kan gagah di nusantara
Empayar Pemuda said...
suka dengar lagu anak kecil main api tapi sedih ramai yang belum tahu menghayati lirik kagu tersebut
Cik Laksa said...
Aduh!! sakitnya kepala.. Seperti kedua-dua penyokong..i mean sebilangan penyokong parti.. tiada adap dlm brbicara.. bagaimana sesebuah parti tu nk memahami parti lain klu penyokong parti itu sendiri xmnggunakan bahasa yg boleh d'terima.. cubalah utk memahami diri org lain,setidaknya cubalah utk xmnjatuhkan maruah sendiri.. bukankah akal itu hanya milik manusia??
Anonymous said...
Dalam ceramah kata dia diaibkan,difitnah,dan di memalukan dia tapi sebenar nya mulut dia tu bau tong sampah dalam ceramah semua dia betul org lain tak betul tapi dia silap rakyat sudah bosan dengan Anuar dan PR yg tinggal hanya penyokong yg mengharap Anuar bagi jawatan itu saja kalau tahun 1998 betul banyak rahsia Anuar rakyat yg tidak tahu sekarang kawan rapat dia semua sudah lari tinggalkan dia rahsia Anuar dibawa bersama dan di pecahkan satu persatu itu bukan fitnah dan terfitnah itu dia yg buat sendiri lepas ni rahsia besar Anuar akan pecah kita tunguuuuuu dan dengar,lihat dan amati apa org ini akan pecahkan bukan skrg,bukan bulan depan kita tunguuuuuu saja Anuar akan lari tak cukup tanah muking rakyat tidak tahu siapa dia org ini cukup berhantu rahsia besar Anuar dalam poket belakang dia je.
Anonymous said...
pal lebai tua kutuk nik aziz tu dah lah bebal,bangang bongkak, sombong, bodoh,dan pikir pakai lutut pasal kepala hotak dia dah ditutup pakai kain atas kepala hotak dia tu. orang tua kutuk bongkak ni akan ditunjuk Allah azab dan bencana sehuingga akhir hayat mampos tu. jubah yang dia pakai seperti jubah yahudi dan berpikiran seperti yahudi pembunuh Palestin tu. dia hanya layak dicampak ke neraka jahanam seperti yahudi dan kapir2 yang lain. dia hanya setaraf dengan moshe arens yang sedang nazaak tapi tak mapos2 tu. tak lama lagi dia juga akan jadi begitu. sakit tenat tapi tak mampos2..n.ajis dengan anwaar akan mendapat tempat pertama ke neraka jahanam..kau memnag sial n.ajis anwar karpal lim kit siang. u re all in same baoat. stairway to hell
Anonymous said...
Salam.... Yang baik dan indah itu dari Allah Taala... Yang buruk tu dari kita.... Wallahhualam.
Bahtera Merdeka said...
Salam semua, Perbincangan dalam ruangan komen ini nampaknya sangat konstruktif dan sangat bermanfaat. Diharap para penyokong Pas mengambil iktibar dan dijadikan bahan berfikir yang matang. Eloklah diberi keutamaan tentang hakikat bahawa: 1. Pas itu Parti Politik sama seperti Parti DAP dll. 2. Melayu itu Bangsa yang digunakan oleh Pas untuk menjadi ahli partinya. 3. Islam itu agama Allah untuk semua makhluk dunia termasuklah juga ahli Pas. 4. Pas itu bukan agama Islam tetapi ahlinya mengaku menganut agama itu. 5. Agama Islam itu bukan parti Pas walaupun Pas menamakannya partinya begitu. Oleh yang demikian, segala cadangan, kritikan dan teguran yang membina hendaklah diambil dengan lapang dada. Agama Islam tidak mengajar kita beremosi tetapi menggalakkan kita berfikir dengan siuman. Sebab itu manusia yang tidak siuman, tidak diterima amalan fardhunya disisi Allah. Salam.

Post a Comment