Bergaduh yang bijaksana..

Thursday, December 30, 2010

Wowww...gua caya luuu..



Aku ngan kengkawan sangat teruja la...
geng muda mcm kitorang sanggup naikkan nama negara..

emak aku awal-awal lagi dah cakap...kita mesti menang..mesti menang..
bila aku tanya..apasal mak cakap gitu?

mak aku kata...diorang tu main sungguh2..sepakat..main dengan otak bukan dengan kaki..

laaa...betul apa mak aku cakap tu..
ye ler...orang tua..nampak apa yg orang muda mcm aku ni tak nampak..

korang tengokla sendiri blog2 hebat ni...

ujangranggi
Laksamana Bentan

 sebelum korang keluar ke mana-mana...dengar lagu ini..
bessst kan?....
video





Thursday, December 16, 2010

Sah: Budaya Liwat Sedang Berkembang

Kitorang pun tak tau la nak wat camner..

Saperlah yang popularkan perbuatan liwat ni kat Malaysia ni..

Dulu takde pun cam gini...rogol adala sesekali...mencabul pun ada gak...tapi liwat ni tak besa dengar pun...

Issh...apa nak jadi ni....

Kitorang risau laaa...

Cuba baca berita ni...yang kitorang ambil di sini SINI


Kanak-kanak diliwat remaja ketika main masak-masak


KUALA LUMPUR: Seorang kanak-kanak lelaki berusia enam tahun terpaksa menanggung kesakitan apabila diliwat remaja berusia 15 tahun ketika mereka bermain ‘masak-masak’ di rumahnya di Datuk Keramat, di sini, kelmarin.

Difahamkan, remaja berkenaan rakan kepada saudara mangsa yang berkunjung ke rumah mangsa.
Sumber polis berkata, dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, mangsa dikatakan menjadi ‘isteri’ kepada suspek dalam permainan masak-masak sebelum dia diliwat.


“Kejadian disedari ibu mangsa kira-kira jam 6 petang selepas pulang bekerja apabila anaknya mendakwa sakit pada bahagian dubur.


“Ibu berusia 24 tahun itu membawa anaknya ke Hospital Kuala Lumpur (HKL), di sini, untuk pemeriksaan lanjut dan doktor mengesahkan dia diliwat,” katanya

Kitorang mintak tolong...ibubapak semua...

Tolong didik anak2 generasi kita...jangan sampai jadi peliwat

atau jadi mangsa liwat..

Negara kita tak perlukan peliwat...Tak Perlu..

Saturday, October 9, 2010

Leceh la...kitorang jadi pening...



Biasa la...ari minggu kitorang lepak-lepak kat tepi taman bunga. Kitorang tak kacau saper-saper pun. Mak kitorang dah pesan..jangan buat hal, nanti susah. Sebab tu kitorang tak merempit. Tengok jer ada la. Tapi kalau ada makwe kitorang acah-acah gak...sajer jer...seronok-seronok...kata orang beruk mana tak suka pisang kan...

Kitorang duduk-duduk sambil citer pasal motosikal...pasal seluar jean...pasal cerita antu kat tv. Kadang-kadang pasal cam mana nak cari duit.

Tengah dok lepak tu datang la sorang Mamat. Besar gak motosikal dia. Kitorang tak kenal pun. Tapi dia smart la. Bagi salam, senyum, hulur tangan. Kitorang pun tak kisah lah. Nak berkenalan, apa ada hal.

Dia pun tanya..."you all dah jadi ahli?..."

Kitorang tak tahu hujung pangkal, tak nak menjawab. Tapi Husin Kotak sajer-sajer tanya.."ahli apa bang?"

"Kumpulan Angkatan Peduli Insan...errr...nama pendeknya API" kata Mamat tu.

Kitorang tengok muka masing-masing. Tak pernah dengar pun. Kumpulan apa ni? Kumpulan nasyid ke..group rempt ker...geng tarik kereta kot...

"Ini adalah kumpulan aktivis refomis" tambah Mamat motorsikal besar tu. Agaknya dia dah baca muka kitorang ni macam tak paham jer.

Lagi la kitorang tak faham...apa yang insaf...apa yang refomis...hisssh tak pasal-pasal jer potong steam kitorang nak lepak ari ni. 

"Kita adalah generasi muda. Sebagai generasi muda, kita adalah reformis. Kita mesti berani buat perubahan.." sambung Mamat dengan bersemangat.

"Perubahan apa bang.." Usup Celapak pulak mula nyebok bertanya. Mamat itu pun hulur sebatang rokok pada Usup.

"Yess...you ada bakat sebagai reformis...ada bakat..." Mamat tepuk belakang Usop. Usop heran tapi nampak air mukanya dah naik syok semacam jer.

 "Perubahan pada negara ini.....negara you all ... negara kita semua...yang penuh dengan kemungkaran...ketidakadilan...kezaliman dan penindasan..." Mamat bercakap macam pemidato tengah naik sheikh.

"Kita kena reform..kena ubah..kena tukar dasar dan hala tuju negara..kalaw tidak kita akan ditelan hidup-hidup..dianiayai sepanjang hayat dan keturunan kita..." Mamat tu dah macam nak naik minyak. Buang puntung rokok ke atas rumput dan memijak-mijaknya dan pasang lagi sebatang.

"Sanggup ke kita dianiayai tiap hari? Sanggup biarkan harta rakyat dirompak  di depan mata kita? Sanggup kah tengok keluarga kita, sedara mara kita, kawan-kawan kita dizalimi sepanjang masa?" Hisssh dah melarat-larat mamat ni.

Kitorang tengok muka sesama sendiri. Ramai yang tak paham la.

Saper yg kena aniaya ni? Saper pulak yang kena rampok? Bila pulak family, kawan, sedara mara yang dizalimi? Saper yang zalim benar tu

Hissh kitorang makin tak paham la apa hal Mamat ni cakap gitu.

Tiba-tiba Akop Gincu menyebok dengan soalan mendadaknya.

"Bang...bang,,,apa abang cakap ni...kitorang tak paham la...abng ni saper?

"Oooo korang tak tau yer...takpe...takpe...for your info...aku adalah reformis...aktivis reformis..." jawabnya sambil membuang puntong rokok dan membakar sebatang lagi.

"Apa tu bang...kumpulan nashid baru ke..." Akop Gincu selamba bodo jer bertanya lagi.

Tiba-tiba hanfon Mamat tu berbunyi. Terus dia beredar sikit ke tepi pokok. Tak sempat la dia jawab terus soalan jurutanya kitorang tu.

"Yes...yess hello...I kat sini...ada kerja ni...ha'a...yes..yes...nanti la dulu...ha'a....ha'a...ok...ok...you settel la dulu...ha'a...sat lagi...sat lagi." suara Mamat jelas. Sibuk jugak Mamat ni. Dia datang lagi nak sambung semula.

"Ooo tak paham yer...tak pernah dengar?...takpe...takpe....biasalah anak muda... errr...tapi korang memang ada class...ada bakat besar jadi reformis...aku nak bagi tau...kita sebagai reformis...mesti jadi aktivis...bila ramai aktivis reformis...kita akan buat reformasi..." hanfon Mamat tu berbunyi lagi. Beredar semula ke pangkal pokok ceri tu.

"Ok...sat lagi jer...ha'a...yer...yer...kalau susah sangat you masuk bilik dulu...tunggu I...nanti habis kat sini..I terus ke sana....yess...yess..ha'a...ha'a...." Mamat ni betul-betul sibuk. Sebaik melangkah ke arah kitorang, hanfon berbunyi lagi. Kitorang kesian pun ada kat Mamat ni.

"Yess...yesss...ha'a...ha'a...ooo mestilah....you jangan lupa KY Jelly tu...ok...ok...you masuk bilik dulu...ala..mandi-mandi la dulu....spray la perfume tu...hehe...sementara I tiba...ok..ok..." Amboi sibuk benar aktivis reformis ni yer. Kitorang cuma tengok muka sama sendiri jer.

'Gini lah...I sibuk sangat ni...petang esok...di mana boleh jumpa korang...kat sini gak...boleh?" Mamat bergerak ke arah motosikal besarnya sambil memakai topi keledar.

Kitorang pun tak tahu nak jawab. Taktahu hujung pangkal. Tapi Akob pulak buat hal. Dia boleh janji pulak nak datang petang esok.

Enjin motosikal besar Mamat pun berdeput-deput meninggalkan kami.

"Yang kau janji jumpa petang esok tu apa hal?" Husin Kotak menjegil Akob Gincu.

"Aku sajer jer...dia pun memang nak belah...lantak la...kalau tak nak pegi esok...usah ler pegi...bukan susah.." Akob ni memang simple punya balak.

"Aku tak paham le apa dia cakap tadi...bunyinya macam nak ajak kita masuk group..." Husin Kotak merapu sorang-sorang dia.

"Elok kita bincang hal ini...aku tak paham la...apasal dia kata kita ni dizalimi?...Saper yang zalim pada kita tu?..." Usup Celapak pun nampak macam senget jer bila bercakap.

........bersambung (petang esok Mamat motosikal besar datang ngan sorang lagi kawan dia...jambu punya ..)

Sunday, October 3, 2010

Kitorang tak tau - nak doa ke nak kutuk

Dah lama kitorang tak tulis...ada member bising...
geng kitorang sibuk la sikit...cari duit nak idup..

Tapi ari ni kitorang terasa nak tulis gak...
sebab kitorang tak paham la...politik ni cam maner...

Diorang kata Tun Det sakit...biasa la...dia dah season...umur dah banyak...
Tapi apasal lak Tun Det dihina...

Kitorang lagi tak paham la...ada yang siap suruh baca doa lagi...
Suruh Tun mati cepat...boleh ke doa cam tu...kitorang tak paham...

Ustaz kitorang kat sekolah dulu kata...Islam tu agama yang paling baik paling best dlm dunia...
Ustaz kata...contohnya...klw jumpa kawan...beri salam...kenal ke tak kenal ke...beri salam..
Ustaz kata...salam tu doa untuk sedara kita..apa lagi klw seagama..

Yg kitorang tahu...Tun Det tu org Islam...baik...berjasa besar...
Kenapa ada orang suruh dia mati cepat...

Issshh...kitorang tak pandai sngat agama ni...

Sekarang ni cam maner...
nak doakan Tun Det mati cepat ke...doakan dia semboh

kitorang caaauu la dulu...ramai geng nak balik kl ari ni...
nak gi b/fast sat...

kitorang mintak maap kat Mr Housepk....
sbb nyebok jer ambik posting dia tanpa kebenaran.
kitorang tak paham la.

parpukari.blogspot.com/

adie79
Koperal
Koperal


Joined: Dec 17, 2009
Posts: 604
PostPosted: Sat Oct 02, 2010 3:27 pm    Post subject: doa cepat matiReply with quote

mari kita pakat2 doa supaya che det mati cepat2

wap neraka dah lama nak bakar dia...kerana mulutnya yang jelas menghina hukum hudud...hukum primitif katanya

orang yang mengatakan kalau nak makan sup tangan sila datang kelantan...kalau korang nak tahu...MENATANG CHE DET CELAKA LAKNAT nilah orangnya

muda2 tak nak mampos...tua2 menyusahkan Islam

kurang ajar dan memang dah takde akhlak. pakai nama islam tapi perangai macam XXXX! apa  pula kata dorang kalau nik ajis pulak yang sakit ? KLIK SINI

Ini aku ambik dari blog GAP! Korang tengok la betapa kurang ajarnya penyokong-penyokong PAS ni! Seburuk-buruk kita pun, kalau ada pemimpin PAS yang sakit kita semua akan mendoakan supaya mereka sihat! Bukan atas dasar parti tetapi atas dasar Islam!

Inikah diajar PAS kepada pengikut-pengikutnya?

Sunday, September 19, 2010

Nyaris Mati Terlanggar Sampah

Kitorang tak suka cakap banyak la...kitorang gak tak suka orang cakap banyak kat kitorang..rasa penat telinga nak dengar.

Cikgu kat skolah kitorang dulu pun dah cakap banyak...diorang kasi nasihat...kasi ingatan...kasi amaran...kasi pelempang pun ada..tapi kitorang semacam jer...

Jadi kitorangpun...bila dah tak skolah cam ni...teringat la semua tu...teringat semula cakap2 cikgu...nasihat cikgu...larangan...macam2...

Salahsatu yg kitorang ingat sangat...pasal buang sampah merata...kawan2 kitorang ramai yang kena hentam ngan cikgu disiplin...makan gula2 tapi plastik rembat jer merata...masa tu.. bila kena denda kitorang rasa nak marah sesangat ngan cikgu...

Kitorang selalu bincang...apa ada hal dengan sehelai plastik gula2...kalaw kitorang campak merata pun...nanti tukang sapu kasi clear la...apa ada masalah....itu pun nak marah2...

Petang semalam kitorang ronda2 ngan motor...nak kasi hilang tension la...dok kat rumah pun ok...tapi jumpa member lagi ok...so kitorang pun brrrummm...brrruumm...brrruumm la...

Sampai kat satu tempat tu....kitorang ternampak banyak sampah...melempah sampai atas jalan...nyaris kawan kitorang tak terlanggar bundle2 sampah yang banyak tu...

Kitorang Tak Paham La



Apasal orang dewasa suka buang sampah? Buang pulak merata2...buang kat tempat tak boleh buang sampah?

Apasal Majlis daerah ke..majlis Perbandaran ke tak mau pungut? Bukan ke sudah latik pegawai yang jaga hal ini? Bukan ke pegawai tu di bayar gaji? Bukan ke pekerja2 juga sudah dilantik? Tiap-tiap bulan bayar gaji?....

Boleh ke kita makan gaji tapi tak buat kerja?

Kitorang tak paham laa...

Patutla cikgu selalu bagi nasihat kat kitorang dulu...cuma kitorang yang tak paham.

Tapi takkan orang dewasa pun tak paham gak?? 

Thursday, September 16, 2010

Ala..Leceh La Cam Ni..

Rupanya hari 16 September!!

Kitorang rasa best gak ari ni...kengkawan yang kerja gomen pun cuti..
Semlm kengkawan kitorang dah janji nak gi Putrajaya.
Diorang cakap ada perbarisan...ada Parade Kemenangan Rakyat...

Diorang suruh bawak fren banyak2...naik motor...tak kira ada lesen ke takde ke...janji pegi ramai2...
Kitorang pun subuh2 lagi dah tangkap mood...kasi warm enjin...

Ada Mamat sorang tu pulak edar risalah...puuuhhh gila bessttt...
Rupa2nya kertas Aturcara Kemenangan Rakyat:

7.00 pagi - Senamrobik bersama YAB Tuan Guru Mursyid Tuan Haji Nik Aziz
8.00 pagi - Sarapan Pagi Rakyat
9.00 pagi - Ketibaan Menteri-Menteri Kabinet Baru Parlimen Rakyat
9.15 pagi - Ketibaan Perdana Menteri Rakyat Baru Malaysia YB Anwar Ibrahim
9.20 pagi - Menurunkan Bendera Jalur Gemilang dan Menaikkan Bendera Rakyat Baru
9.30 pagi - Ketibaan Tetamu Kehormat YBhg Chin Peng - Pejuang Rakyat
9.40 pagi - YBhg Chin Peng Merasmikan Pelancaran Perlembagaan Rakyat Yang Baru
9.50 pagi - Ucapan Perdana Menteri Rakyat
12.50 tgh - Persembahan Tarian Singa Kemenangan Rakyat
2.00 ptg  - Makan Tengahari Jamuan Rakyat
3.00 ptg  - Bersurai

Kitorang sampai Putrajaya kul 6.45...punyala best...masih takde sorang pun lagi...
Kitorang punya bangga...sbb berjaya jadi juara sampai dulu...
Tentu cikgu kitorang bangga...sbb selalu nasihat suruh kitorang punctual...tepat masa..

Tapi leceh la....tungguh punya tunggu...sampai sekrang takdak saper pun datang...
Apa dah jadi niii?

Diorang kata 16 Sept adalah Hari Kemenangan Rakyat
Anwar Ibrahim akan jadi Perdana Menteri baru

Diorang kata
Harga minyak akan turun...
Harga barang akan turun...

Ahhh...leceh la cam ni...

Kitorang pun tak mau buang masa...cikgu kata tak baik buang masa...
Ada juga sorang dua ustaz yang nasihat gitu...
Jadik kitorang pun lepak kat cybercafe...

Kitorang sempat baca posting Papa Gomo

Korang bacalah sendiri:

Thursday, September 16, 2010

Putrajaya 16 Sept : Kira kira 30 ribu ahli Pakatan Rakyat DAP, PAS dan PKR telah berhimpun di Sekitar Putrajaya bagi meraikan kemenangan mereka dalam menawan Putrajaya apabila kerajaan Barisan Nasional yang di terajui Dato Seri Najib tumbang awal pagi tadi.

Mengikut Laporan dari wartawan yang bertugas di lapangan Papa Diva memaklumkan bahawa pejabat pejabat kerajaan pada waktu ini sedang di kepung oleh penyokong penyokong pakatan rakyat yang mana sambil melaungkan "Berambus" kepada semua kakitangan kakitangan kerajaan yang ada di dalam bangunan.

Kereta kereta Menteri, Timbalan Menteri dan juga semua kereta Rasmi kerajaan telah berjaya di rampas oleh para penyokong Pakatan Rakyat malah Lori Najis yang di terdapat di Putrajaya juga berjaya di rampas oleh mereka ini.

Di Hadapan bangunan Utama pejabat Kerajaan Malaysia Dato Seri Anwar Ibrahim di iringi Tuan Guru Haji Hadi selaku Presiden Pas dan juga Lim Kit Siang DAP mengangkat tangan kearah para penyokong mereka sambil melaungkan "Reforbasi" berulang ulang kali sambil di ikuti oleh para penyokong Pakatan Rakyat yang jumlahnya hampir 10 ribu orang.

Kelibat Dato Seri Najib, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan para Menteri serta Timbalan Menteri tidak kelihatan pada masa ini di percayai telah bergegas keluar dari pejabat masing masing apabila Putrajaya berjaya di Tawan Pakatan Rakyat awal pagi tadi.

Laporan juga memaklumkan tedapat segelintir penyokong PAS yang telah berguling guling di atas jalanraya Bagi meraikan Kejayaan mereka menawan Putrajaya.

Kelihatan juga Roney Liu DAP dan penyokong mereka berarak memasuki Bangunan Kementerian Dalam Negeri. Namun sumber tidak dapat mengesahkan apa yang di lakukan oleh beberapa pemimpin DAP dan penyokong mereka di dalam Bangunan tersebut.

Mengikut laporan dari ibu pejabat Bukit Aman, arahan telah di keluarkan awal pagi tadi oleh Dato Seri Anwar Ibrahim selaku ketua Umum Pakatan Rakyat bagi mengerahkan Pasukan Keselamatan mengkuatkuasakan ISA dengan serta merta kepada mana mana Rakyat yang menentang kerajaan baru Pakatan Rakyat.

Laporan dari Haprakdaily juga memetik bahawa Pihak Polis telah berjaya menahan berpuluh puluh orang Blogger di bawah Tahanan ISA kerana mengeluarkan kenyataan yang menentang Kerajaan Pakatan Rakyat.

Di antara Blogger Blogger yang di Tahan di Bawah ISA awal pagi tadi:
GAP
Megat Pisau
Parpu Kari
DET
Garam Manis
Panglima Perang Cyber
RBF
Medan Info
Keris Putra
Jefrry Damien

Dan beberapa puluh lagi blogger lain seperti:

Lintau Perak
Dankuala
Laksamana Bentan
Scarlet Bangsar
Bahtera Merdeka
Alahaisiluncai
Daulah al-Watan
...dan banyak lagi
 
Dalam usaha penahanan Blogger di bawah ISA awal pagi tadi juga satu kekecohan berlaku apabila seorang Blogger yang paling di Kehendaki Kerajaan Pakatan Rakyat Papa Gomo telah berjaya melepasi sekatan pihak Polis, Kastam, dan Imigresen dan telah melarikan diri dengan berlepas menaiki pesawat Air Asia menuju ke Bangkok, Thailand.
 
Laporan lanjut akan menyusul berhubung Kejayaan Pakatan Rakyat menawan Putrajaya dari wartawan Lapangan Papa Diva..........
 
Psssttt...bye bye...Gomo dah berlepas ke Bangkok dan Cambodia! He he he! Jangan marah ye!

We Have A Number???
 
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM
 
ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Tuesday, September 14, 2010

Kitorang Tak Paham La!

gambar hiasan - semua orang suka tengok

Kitorang tak paham...apasal di negara ini banyak sangat jenis sekolah. Ada sekolah kebangsaan, ada jenis kebangsaan cina (jkc), ada jenis kebangsaan tamil  (jkt).

Tak boleh ke hanya ada sekolah kebangsaan jer...tak payah ada jenis cina dan jenis tamil. Biarlah bahasa cina dan bahasa tamil itu kekal sebagai bahasa ibunda kaum masing-masing.

Kami tak paham ler...Bukan ker dalam perlembagaan ada sebut bahasa Melayu itu bahasa kebangsaan. Buat apa lagi rakyat Malaysia di ajar bahasa cina dan bahasa tamil. Ajar bahasa Melayu jer sudahlah.

Kami tak paham la...ada orang kata untuk menyatupadukan rakyat eloklah gunakan satu bahasa. Apasal lak guna banyak bahasa dan banyak jenis sekolah?

Cerita kelakar ini sangat menarik:
Sumber:  Husin-Lempoyang

Kabinet telah mengumumkan polisi baru berhubung kelayakan minima untuk wakil-pertandingan ratu cantik Malaysia ke luar negara.

Dato Seri Utama Dr Rais Yatim yang mencadangkan setiap wakil-wakil Malaysia ke pertandingan ratu cantik antarabangsa perlu ada kelulusan ijazah asas atau lebih, berbahasa Inggeris DAN boleh berpantun dalam bahasa Malaysia.

Ini berlaku ikutan satu peristiwa beberapa tahun dahulu di pertandingan akhir pertandingan ratu cantik dunia Miss Intercontinental di Sibu.

Miss Malaysia diwakili oleh seorang sedara mara Namewee (mari kasi ludah ini babi! ptoih) yang pergi sekolah Cina dan penentang kuat konsep 1Sekolah.

Ratu-ratu cantik Miss USA, Miss Singapore dan Miss Malaysia adalah antara yang layak ke pusingan separuh akhir. Untuk naik ke pusingan terahir, mereka akan dihakimi dari jawapan kepada tiga soalan mudah yang sama.

Mereka disoal tiga ratu sekali gus. MC mulakan soalan untuk Miss USa, Miss Singapore dan Miss Malaysia.

MC: The first question is, name me an electrical appliance starting with "L"
Miss USA: Lamp
Miss Singapore: Light bulb
Miss Malaysia: LADIO

Ketua Hakim: No, no, Radio does not start with the letter "L"


MC: I am going to give you two more questions. Now, name me an animal starting with the letter "L".

Miss USA: Lion
Miss Singapore: Leopard
Miss Malaysia: LABBIT

Ketua Hakim: No, no, no it is rabbit. Not LABBIT!

MC: Next question. The name of a famous car that starts with "L"
Miss USA: Lexus
Miss Singapore: Lamborghini
Miss Malaysia: Lolls-Loyce

Ketua Hakim: Oh my God! Rolls Royce, for heaven sake.

MC: I am going to give another question as a last chance! Name me a fruit starting with the letter "L"
Miss USA: Lemon
Miss Singapore: Lychee
Miss Malaysia: (Dengan penuh yakin, sambil tersenyum dia menjawab) LIEWLIAN!!

Rupanya cerita ini belum berakhir lagi.

Para hakim terpaksa bermesyuarat sebentar untuk menentukan samada Miss Malaysia patut di disqualified. Akhirnya mereka bersetuju Miss Malaysia berhadapan dengan masaalah penyebutan huruf L. Dia patut diberikan peluang sekali lagi.


Hakim: (sendiri bertanya) OK, the final question is name me a part of the human anatomy starting with the letter "L"
Miss USA: Lung (tepuk tangan)
Miss Singapore: Liver (lebih kuat tepuk tangan)
Miss Malaysia: LAN CIAU

Kesemua juri hakim-hakim pengsan ...

Memang patut adakah 1Sekolah untuk membentuk perpaduan rakyat pelbagai kaum dari kecil. Miss Malaysia yang mewakili Malayisa pasti tidak faham kebudayaan Melayu yang kaum paling ramai di Malaysia.

Pengajaran bahasa Inggeris patut dipertingkatkan. Tak kiralah samada melalui program PPSMI atau tidak PPSMI.